Welcome. Do follow me and leave comments| Follow or Dashboard

Tuesday 16 April 2013

#5WordsiHateToHeaR

Assalamualaikum dan selamat malam ^^

^^ .... aku start guna emoticon ni masa tengok cerita Korean. Dorang memang selalu guna emoticon cute nie. So aku ni nak bajet ala-ala Korean laa.. ahahahaha

      Pada malam yang indah ini, sambil menghirup udara yang segar, aku masih gagah menghadap lappy sambil menaip cerita-cerita yang mengarut ni sambil telingaku disumbat earphone memainkan lagu Kpop. Kepada haters Kpop, jangan kondem aku sebab dengar kpop. Haha bagi aku lagu kpop banyak menaikkan semangat aku sebab dia punya music rancak.

Aku tak ada idea nak cerita pasal apa. So disebabkan buntu nak cerita pasal apa, aku buat keputusan nak cerita pasal apa yang trending dekat twitter sekarang. Untuk makluman korang, aku ni twetholic la jugak. One of the trends for today is #5WordsiHateToHear dalam bahasa Inggerisnya, manakala dalam BM ianya bermaksud 5 perkataan saya paling benci dengar.

Secara rawaknya, aku telah amek twets sape2 dekat twitter tu yang agak-agak citarasa sama mcm aku. Aku nk describe sikit lah twet by twet secara ringkasnnya yang berkaitan hidup aku.

#5WordsiHateToHear"Not sent, saved to drafts"


      Benda ni selalu sangat terjadi dkat aku, dan ia akan muncul bila mungkinnya kredit phone aku dah takda ataupun masa  tu line macam harem, macam biskut chipsmore. Kejap ada kejap takda. Selalu sangat terjadii dan aku paling tak suka kalau masa tu aku tengah syok mesej tetiba mesej tak leh sent sebab kredit takde. Then mula la dia cakap “not sent, saved to drafts”. Wehh..buat apa nak saved to drafts ? ZZZzzzz.. apa tindakan aku lepas tuu ialahh aku terus request SOS topup, so takkan adalah mesej yang saved to drafts. 

#5WordsiHateToHear "Maaf adik, saiz baju adik habis and bla
bla~" :/ Err!

     Paling hampa gilaa perasaan bila Tanya dekat kedai baju, then dia jawab seperti sedemikian di atas. Buat penat jee aku pilih baju berjam-jam dan-dan dia cakap macam tu. Lainkali boleh tak bagitau awal-awal. -_____-

"SPM bukan penentu masa depan" #5WordsiHateToHear so why waste on SPM

      This statement is sooo worst. Sapa yang cakap macam nie mesti result dia tak gempak ataupun just nak bagi tenang dkat orang lain yang dapat  result tak berapa cemerlang. Aku sendiri mengaku memang result aku pun tak cemerlang. Tapi bagi aku spm tu sangat penting. Memang la nanti masa dah masuk u lagi penting. Tetapi, nanti kau dah kerja, employer akan tengok dan Tanya result spm kau jugak. Aku malu dgn result spm aku sendiri X.X


Terima kasih sudi baca :)

0 comments: